Hugo

 
Beskrivning: Hugo Cabret bor i en tågstation, där han vrider upp klockorna efter att hans farbror försvunnit och hans pappa dött. Hugo och hans pappa hade ett projekt tillsammans där de hittade nya, fungerande delar till en robot som hans pappa hade hittat, och när pappan dog försökte han själv hitta delar och laga den. Men när han en dag försöker hitta nya delar, tar en man hans anteckningsbok med instruktioner till hur man lagar den. Nu måste han jobba för mannen för alla olika delar han stulit för att få tillbaks boken. Under tiden träffar han mannens barnbarn och börjar se livet från ett annat perspektiv med hjälp av böckernas och filmernas magiska värld.
 
Vad tyckte Hanna om filmen?: En riktigt mysig familjefilm, den var jättegullig. Älskade effekterna, den kändes väldigt magisk på något sätt. Jag gillar att man fick lära sig lite om filmerna och böckernas historia. Men den var lite rörig, först så handlade filmen bara om roboten, men sedan så handlade det bara om böckerna och filmerna. Men jag gillade den.
 
+: Chloe Grace Moretz var med i den.
 
-: Slutet.
 
Betyg: 2,5/5
 
Vart man kan se/köpa filmen: Jag har för mig att man kan se på filmen på YouTube.
 
Genre: Äventyr, Fantasy, Mysterier.
 
Språk: Amerikanska
 
Regisör: Martin Scorsese
 
Övrigt om filmen: Baserad på en bok med samma titel som filmen.
 
Om du vill föreslå en film jag ska kolla på så kommenterar du bara så länkar jag till dig och din blogg efter jag har kollat på den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0