Kick-Ass

Kick-Ass Movie Poster
 
Beskrivning: Filmen handlar om Dave Lizewski, en typisk nördig pojke, som undrar varför det inte är någon som har provat på att vara superhjälte. Han bestämmer sig för att köpa en dräkt från nätet. Första försöket med brottsbekämpning går dock inte bra, han blir misshandlad, knivhuggen och påkörd av en bil. Han hamnar på sjukhus, och får metallplattor som håller ihop benen. Han drabbas även av nervskador som gör att han kan hantera mer smärta än de flesta..
 
Vad tyckte Hanna om filmen?: Den äger! Den är skitrolig, skrattar mest åt Mindy/Hit-Girl, hon är roligast. Det är dock mycket svordomar, vapen och blod i denna filmen så om du är känslig för det så rekomenderar jag dig att INTE kolla på denna(även om svordomarna gör filmen dubbelt så mycket roligare..).
 
+: Chloe Grace Moretz. 
 
-: Inget, allt var jättebra.
 
Betyg: 4 / 5
 
Vart man kan se/köpa filmen: Har för mig att man kan se den på YouTube, men jag är inte helt säker.
 
Genre: Action, Komedi.
 
Språk: Amerikanska.
 
Regisör: Matthew Vaughn.
 
Övrigt om filmen:
 
Om du vill föreslå en film jag ska kolla på så kommenterar du bara så länkar jag till dig och din blogg efter jag har kollat på den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0