penelope

Beskrivning: Över familjen Wilhern vilar en förbannelse som säger att nästa dotter som föds inom familjen kommer födas med ett gristryne. När det till sluts föds en flicka slår förbannelsen till. Den lilla flickan Penelope har till föräldrarnas förskräckelse ett gristryne mitt i ansiktet och läkaren försäkrar dem om att det inte går att operera bort. Föräldrarna bestämmer sig för att fejka Penelopes död och hon växer upp inlåst i familjens stora hus, helt avskärmad från omvärlden. För att förbannelsen ska kunna brytas måste Penelope hitta någon av sin egen sort och gifta sig med honom. En rad unga män får komma och träffa Penelope, men alla springer därifrån så fort de fått syn på henne.
 
Vad tyckte Hanna om filmen?: Alltså, nej. Jag var lite skeptisk när jag kollade på trailern men Christina Ricci är med så jag kollade på men. Fast nej, den var inge bra. Den var så himla pinsam att kolla på.. så, nej. Kolla på något annat istället för denna!
 
+: Christina Ricci var med i den.
 
-: Allt annat.
 
Betyg: 1/5
 
Vart man kan se/köpa filmen: Man kan kolla på den på Netflix.com, jag tror man kan hyra/köpa den på hemmakväll.
 
Genre: Romantik, drama, komedi.
 
Språk: Amarikanska
 
Regisör: Mark Palansky
 
Övrigt om filmen: Reese Witherspoon är co-producent.
 
Om du vill föreslå en film du tycker jag ska kolla på och betygsätta så kommenterar du bara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0